Vad görs med min bil när jag lämnar in den hos Bilvaruhus.se?

Jo, såhär är det, vi följer Volvo’s riktlinjer vid varje service och reparationstillfälle.

Vi jobbar med Volvo’s egen – framtagna serviceprotokoll för högst noggrannhet vid varje punkt som kontrolleras.

Vi bockar manuellt i varje punkt under pågående service för att säkerställa högsta möjliga driftsäkerhet för din bil, hittar vi några brister så kontaktas du som kund alltid först med en offert på reparation innan vi går vidare, just för att du som kund ska slippa några obehagliga överraskningar.

Med ett ifyllt protokoll efter varje service är du som kund också garanterad att funktionen är godkänd vid servicetillfället, ni får svart på vitt vad som är kontrollerat.

Kan det bli mycket tryggare?

Det enda som inte står i våra protokoll är att varje servicekund får en kostnadsfri handtvätt av oss efter varje utförd service, på så sätt blir det alltid en positiv upplevelse att hämta ut sin bil, ren och fin.

Inte nog med det, vi vet hur svårt det kan vara att hinna lämna tidig morgon, barnen skall till skolan, hämta ut bilen innan stängning, ta sig till och från jobbet när bilen är på verkstad. Hos oss blir ni alltid erbjudna en lånebil i samband med service, kostnadsfritt dessutom. Vi håller oss flexibla för att underlätta för våra kunder.

Psst, har ni köpt bilen av oss med 3-års garanti så slipper ni samtalen om delar som måste bytas, det mesta står ju vi för i vår 3-års garanti, bra va?

.